středa 14. září 2011

Mostar, den 14 a jak to dopadlo s vegetariánstvím

Tak jsem tu dva týdny.
Když jsem se v pondělí rozhodla být vegetariánem, neobešlo se to bez jistých komplikací. Mladík, co nám nakládá na talíře, mi řekl, že je to možné až příští týden, poněvadž tento týden jsem evidovaná jako nevegetarián. Nicméně jídelníčkový týden trvá od úterý do úterý, takže hned další den už jsem si na něčem s kousky něčeho v trojobale s něčím.

Ekologie se začne řešit nejspíš příští týden, potom tedy zkusím nějak přispět, pomoct. Nejbližší barevné popelnice jsou prý v jiném kraji (nejsem si jistá, jak je to s územním rozdělením).

Co ale ještě udělám, abych byla více eco-friendly, je kalíšek.
Pokud jste slabší povahy nebo nemáte rádi krev, skočte až na . opakuji .
Kalíšek, jak někdo víme od Ivetky Kocifajové už kolik let, je něco jako opakovatelně použitelný tampon. Díky UWCiM jsem se s ním setkala reálně. Kdyby nic, tak za tohle jsem vděčná.
Kalíšek - mooncup - je ekologičtější, zdravější, levnější. Podle našich neprofesionálních výpočtů (na profesionálních kalkulačkách, které jdou zapojit do počítače, umí napsat celou abecedu a mají paměť jako slon a jejichž ztráta by znamenala, že bych musela domů dostopovat), lze za život díky kalíšku ušetřit 30 000 Kč. U nás lze zakoupit pouze v Brně.
Zde odkaz: http://www.mooncup.co.uk/
A kdyby bylo cokoliv nejasného, vyrobím instruktážní video, kde Claudia všechno vysvětlí, popíše, nadchne vás pro to a pokud je pro vás Brno daleko, pošle vám přese mě zboží ze Španělska.

. opakuji .
Dnes proběhla v angličtině první zapálená debata (a tím způsobem by tato škola vlastně měla fungovat). Spolužáci se hlásili o slovo jeden za druhým, každý měl svůj názor, každý měl co říct, dokonce si párkrát i oponovali, každý měl předem na papíře vypracovaný svůj názor a diskuze tedy byla velmi konstruktivní a na úrovni. Tématem bylo používání podestýlek pro kočky.
Jen na konci debaty se na mě učitelka trochu káravě podívala, snad jí vadilo, že jsem se nezúčastnila, po celou dobu jsem se snažila potlačit smích a že jsem obě tyto (ne)činnosti dělala v češtině.

Jinak byl dnes neuvěřitelně plodný a kreativní den, takže mám hlavu plnou nových nápadů, potřebovala bych myslánku a taky mnohokrát více času.
A taky doufám, že tohle všichni čtete, že mi to okomentujete, že budeme diskutovat stejně zapáleně, jako kdyby se jednalo o stelivo pro kočky!

Žádné komentáře:

Okomentovat